بازاریابی محصول جدید

متاسفانه غالب شرکتها ساختار مدون بازاریابی در درون مجموعه خود ندارند و غالبا زمانی که در فروش محصولات قبلی خود با مشکل مواجه می شوند اولین راهکار را تولید محصول جدید می بینند و اکثر شرکتها بر این عقیده اند که اگر محصولشان خوب می بود مردم خود استقبال می کردند، فارغ از آنکه نمی دانند بازاریابی یک محصول نیازمند سیستم بازاریابی است و نقش آن از کیفیت و کارآیی محصول بیشتر است.

مع الوصف بازاریابی محصول جدید شامل 4 فرآیند اساسی است:

-شناخت جامعه هدف متقاضی محصول

-پی بردن به مزایای محصول برای ارائه به جامعه هدف و استفاده از آن ها در برنامه های تبلیغاتی

-راه نادازی مسیر بازاریابی آن محصول با روشهای موجود

-اجرا و نظارت بر فرآیند بازاریابی و گرفتن فیدبک لازم از طرح های بازاریابی