چگونگی توسعه بدون تهدید برندی مورد اعتماد
مترجم: مریم رضایی
منبع: IESE Insight
وقتی بریان چسکی (Brian Chesky) و جو گبیا (Jor Gebbia) در سال ۲۰۰۸ بخشی از آپارتمان خود را در سانفرانسیسکو برای کسب درآمد اندک اجاره دادند، هیچ وقت فکر نمیکردند کارشان الهامبخش کسبوکار سودآوری شود. در پایان سال ۲۰۱۵، شرکت Airbnb که آنها در نهایت تاسیس کرده بودند، در مسیر درآمدزایی ۹۰۰ میلیون دلاری قرار داشت. نحوه کار شرکت به گونهای است که مردم خانههای خود یا مکانهایی را که در اختیار دارند از طریق وبسایت Airbnb به قیمت مناسب کرایه میدهند. با وجود چنین رشدی، Airbnb با چالشهایی در این مسیر روبهرو بود. در سال ۲۰۱۴ این شرکت تصمیم گرفت وارد بخشهای تازهای شود که فراتر از اقامتگاههای شهری و مشتریانی بود که محدودیت بودجه دارند و عامل اصلی درآمدزایی آن بودند. با توجه به انتقاداتی که از سوی هتلداران و قانونگذاران شهرها متوجه شرکت Airbnb بود، این مساله مطرح شده بود که آیا ورود به حوزههای جدید تصمیم درستی است یا نه؟
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران