مروری بر رویدادهای جدید در کسب‌وکار

نویسنده: Lydia Dishman

مترجم: مریم رضایی


منبع: Fast Company

  وقتی یک اکوسیستم را در نظر می‌گیرید، به احتمال زیاد چیزی از دنیای گیاهان به ذهن خطور می‌کند. اما موسسه مشاوره دلویت (Deloitte) در گزارش جدید خود موسوم به «رویدادهای‌کسب‌وکار» دریافته که اکوسیستم‌ها استعاره‌ای مناسب برای جریان فعلی دنیای کار هستند.  این گزارش ۱۰۸ صفحه‌ای با عنوان «تکامل اکوسیستم‌های کسب‌وکار» می‌گوید هر چیزی که در گذشته برای سازمان‌ها و رهبران آنها کاربرد داشته – مثل قوانین، بهترین فعالیت‌ها، مدل‌های کسب‌وکار و ذهنیت‌ها – به چالش کشیده می‌شوند. همه چیز باید رشد کند و تکامل یابد تا درون یک اکوسیستم کاربرد داشته باشد. مفهوم اکوسیستم کسب‌وکار چیز جدیدی نیست. جیمز مور، استراتژیست معروف کسب‌وکار، این مفهوم را در سال ۱۹۹۳ و در آستانه عصر اینترنت از دنیای گیاهان وارد دنیای کسب‌وکار کرد.  راحت می‌توان فهمید چرا این یک استعاره مناسب است: با دیجیتالی شدن هر بیت از اطلاعات، چشم‌انداز کسب‌وکار جهانی بیشتر و بیشتر به شبکه‌ای به هم متصل تبدیل می‌شود. این گزارش می‌گوید «اکوسیستم‌ها جوامعی دینامیک و در حال رشد از بازیگران مختلف هستند که از طریق همکاری و رقابت، ارزش‌های جدید ایجاد می‌کنند و به دست می‌آورند.»

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران