چشماندازهای سازمان را به تصاویر به یادماندنی تبدیل کنید
مترجم: مریم مرادخانی
منبع: HBR
وقتی رهبران درباره چشماندازهایی که برای سازمان خود در نظر دارند صحبت میکنند، معمولا بر اهمیت آرمانهایی چون «موفقیت»، «نظارت» یا «پایداری» تاکید میکنند. همزمان با دیجیتالی شدن دنیای کسبوکار، انگار علاقه رهبران سازمانها به این مفاهیم انتزاعی بیشتر میشود. اما با توجه به تحولات روزافزون سازمانها که در آنها هر کارمندی به دانش فنی خاصی مجهز است، بهکارگیری این مفاهیم انتزاعی یا ترسیم چشماندازهای کلی چندان عاقلانه به نظر نمیرسد. یکی از اهداف اصلی ترسیم چشمانداز، ایجاد تصویری شفاف از آینده سازمان است. بهکارگیری مفاهیم کلی و انتزاعی ما را از این هدف دور میکند. مدیران باید بتوانند استراتژیهای خود را به گونهای شرح دهند که برای کارکنان سازمان قابل تجسم باشد. پس از مطالعه و انجام تحقیقاتی در این زمینه دریافتم که مدیران موفق برای توصیف استراتژیهای خود به جای بهکارگیری واژههای انتزاعی و ناملموس از «کلمات تصویری» استفاده میکنند.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران