تاثیر دنیای مجازی ۳ بعدی (برنامه زندگی دوم) بر برندسازی مقصد گرد

عنوان مقاله: تاثیر دنیای مجازی ۳ بعدی (برنامه زندگی دوم) بر برندسازی مقصد گردشگری (مطالعه موردی : اماکن دیدنی شهر تبریز)
مولفین: نسیم حسین زاده نصرتی و دکتر سید رضا موسوی (موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز ، nasim2hosseinzadeh@ucna.ac.ir)
موضوع: مدیریت گردشگری
سال انتشار(میلادی): ۲۰۱۶
وضعیت: تمام متن
منبع: کنفرانس بین المللی جهت گیری های نوین در مدیریت ، اقتصاد و حسابداری
تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت www.SYSTEM.parsiblog.com
چکیده: صنعت گردشگری از جمله صنایعی است که می تواند بسیار به رفاه و رشد کشورها کمک نماید . بخصوص برای آندسته از کشورهایی که از مناطق گردشگری باقوه و عالی برخوردار هستند . لذا این دسته از کشورها می توانند با بکارگیری ابزارهای جدید تکنولوژیک و تلفیق آنها با صنعت گردشگری به رونق هرچه بیشتر این صنعت کمک کنند . کشور ما ایران هم جز آندسته از کشورهایی است که دارای مناطق گردشگری بالقوه و عالی بوده و با برنامه ریزی درست و کاربرد بهترین ابزار و روش ها می توان به توسعه گردشگری آن کمک نمود . لذا این پژوهش به بررسی تاثیر برنامه زندگی دوم در دنیای مجازی سه بعدی بعنوان یکی از ابزارهای جدید تکنولوژیک  بربرندسازی مقصد گردشگری پرداخته است . جامعه آماری این پژوهش شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی و اماکن دیدنی این شهر بوده و نمونه آماری آن گردشگرانی داخلی و خارجی می باشند که در تابستان ۱۳۹۳ از این اماکن دیدن نموده اند وبا توجه به نامحدود بودن تعداد آنان ، با استفاده از فرمول کوکران تعداشان ۳۸۴ نفر بدست آمد . اطلاعات مربوطه به کمک پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه گردآوری شده اند . فرضیه های تحقیق به شرح زیر بوده اند ؛ برنامه زندگی دوم ، احساس لذت ، احساسات مثبت ، درگیری عاطفی و تجارب مثبت بربرندسازی مقصد گردشگری تاثیر گذارند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS16 تحلیل شدند و با استفاده از تحلیل رگرسیون، روابط علی بین فرضیه های تحقیق مورد آزمون قرار گرفت ونتایج به شرح زیر بدست آمدند ؛ دنیای مجازی سه بعدی (برنامه زندگی دوم) ، احساس لذت ، احساسات مثبت ، درگیری عاطفی و تجارب مثبت بر برندسازی مقصد گردشگری تاثیر گذار بوده اند . در ادامه پیشنهاد هایی برای بهبود برندسازی مقصد گردشگری ارائه شدند.
کلید واژه ها : دنیای مجازی ۳ بعدی ، زندگی دوم ، برندسازی ، مقصدگردشگری و تبریز.

متن کامل مقاله

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
پایگاه مقالات علمی مدیریت