نقش جهان مجازی بر بازاریابی گردشگری

عنوان مقاله: نقش جهان مجازی بر بازاریابی گردشگری (مطالعه موردی: صنعت هتل داری تبریز)
مولف: نسیم حسین زاده نصرتی (موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز ، nasim2hosseinzadeh@ucna.ac.ir)
موضوع: مدیریت گردشگری
سال انتشار(میلادی): ۲۰۱۶
وضعیت: تمام متن
منبع: دومین کنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی
تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت www.SYSTEM.parsiblog.com
چکیده: در این پژوهش نقش جهان مجازی( جامعه مجازی) را بر بازاریابی گردشگری مورد بررسی قرار داده ایم. جامعه آماری آن را کلیه هتلهای شهر تبریز تشکیل می دهند و نمونه آماری اش کلیه مشتریان هتلها می باشند که در تابستان سال ۱۳۹۴ از خدمات آنها استفاده نموده اند. تعداد مشتریان به علت نامحدود بودن با استفاده از فرمول کوکران ۳۸۴ نفر بدست آمد. اطلاعات با کمک پرسشنامه محقق ساخته که روایی و پایایی آن تائید گردید، گردآوری شده شده  و با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفتند. در ادامه فرضیات با استفاده از تحلیل رگرسیون  تحلیل شدند. نتایج بدین شرح بدست آمدند؛  بین نقش جهان مجازی و بازاریابی گردشگری ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. بین احساس لذت، درگیری عاطفی، احساسات مثبت و تجارب مثبت و بازاریابی گردشگری ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد و در ادامه راهکارهایی جهت بهره برداری و استفاده هر چه بهتر از این فناوری در حوزه گردشگری ارائه شدند.
واژه‌های کلیدی: جهان مجازی، بازاریابی و گردشگری .

متن کامل مقاله

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
پایگاه مقالات علمی مدیریت