لزوم توجه به مدیریت فرآیندهای کسبوکار
مدیریت فرآیندهای کسبوکار، هنر و دانش نظارت بر نحوه انجام کار در سازمان بهمنظور اطمینان از خروجی پایدار و شناسایی و پیگیری مزایای فرصتهای بهبود است. فرآیندگرایی روندی است که در آن وظایف ساده جای خود را به فرآیندهای کامل میدهند. فرآیندها را میتوان همچون یک جعبه جادویی پنداشت که از یکسو ورودیها را میگیرد و از سوی دیگر خروجی با ارزش بالاتری را تحویل میدهد. کتاب «مدیریت فرآیندهای کسبوکار و کاربرد آن در سازمانها» به تالیف دکتر جلال رضایینور و نرگس آقاخانی از سوی انتشارات دانشگاه قم به چاپ رسیده است و هدف از آن آشنایی با مفهوم فرآیندگرایی در مقابل وظیفهگرایی، شناسایی فرآیندهای اصلی و فرعی سازمان، معماری و مدلسازی فرآیندها و آشنایی با استانداردهای مربوطه، آشنایی با ابزارهای تحلیل کمی و کیفی فرآیند، پایش و کنترل، بهبود و اتوماسیون فرآیندهای کسبوکار و کاربرد این ابزار در سازمانها و شرکتها است. در ادامه با سر فصل های این کتاب ارزشمند آشنا میشوید.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران