فرهنگ کسبوکار در کشور چندفرهنگی مالزی
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
منبع: austrade.gov.au
مالزی یک کشور به شدت چندفرهنگی است. هنگام شروع کسبوکار در این کشور طرف شما ممکن است فقط مالزیایی نباشد؛ ممکن است با یک چینی یا هندی طرف شوید. همه آنها قوانین رفتاری خود را دارند و آنچه از نظر یک گروه مناسب تشخیص داده میشود ممکن است از طرف گروه دیگر توهینآمیز تلقی شود. مالزی در حال رقابت سخت با دیگر کشورها در منطقه برای ایجاد یک محیط مناسب برای کسبوکار است. به این منظور، دولت این کشور قوانین مالکیت خارجی را در بخش تولید آزاد کرده است و همچنین طیفی از محرکها را برای جذب سرمایهداران در مناطق دارای اولویت مانند شعب اصلی عملکردی، مراکز توزیع منطقهای و مراکز بینالمللی خرید اجرا کرده است. دولت این کشور سرمایهگذاری سنگینی در زیرساخت برای تسهیل کسبوکار کارآ و استاندارد بالای زندگی بهخصوص در مراکز اصلی انجام داده است. چشمانداز مالزی در سال ۲۰۲۰ دستیابی به موقعیت یک کشور توسعهیافته است. این کشور برای دستیابی به این دیدگاه از طریق یک برنامه پنج ساله برنامهریزی و مدیریت میکند. مالاییها عموما مشتاق کسبوکار جدید هستند. بهتر است بازار این کشور را بشناسید.
اما فرهنگ کسبوکار این کشور چگونه است؟
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران