۱۰ راه برای «نه» گفتن

مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی

منبع: HBR

امروزه مدیران بیش از هر زمان دیگری پرمشغله و گرفتار هستند و به همین دلیل برخورداری از توانایی «نه» گفتن و پذیرفتن بی‌مورد و بیش از اندازه مسوولیت‌ها و درخواست‌ها برای آنها امری ضروری و حیاتی محسوب می‌شود و کارآمدی، رضایتمندی و فراغت بال آنها جهت انجام وظایف و کارکرد‌های اصلی‌شان در گرو توانایی نه گفتن به موقع و بجای آنها است. در بسیاری موارد ما تنها با گفتن یک بله بیجا و بی‌مورد خود را دچار گرفتاری‌ها و مشکلات متعددی می‌کنیم که خلاصی پیدا کردن از آنها امری طاقت‌فرسا و گاه غیرممکن است. درحالی‌که می‌شود از تمام این دردسرها و پیچیدگی‌ها فقط با گفتن هوشمندانه و درست یک «نه» جلوگیری کرد.در ادامه ۱۰ روش کاربردی برای نه گفتن ارائه می‌شود که می‌تواند توسط مدیران و کارمندان مورد استفاده قرار گیرد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران