لزوم خلق مدل کسب‌وکار برای برند‌های داخلی در پساتحریم

نویسنده: امیر فلاحتکار

مدیر بازاریابی و تبلیغات شرکت بکو الکترونیکس

اغلب صاحب‌نظران از افزایش حجم واردات کالاهای مصرفی در دوران پساتحریم ابراز نگرانی کرده و عدم مدیریت صحیح این امر را عاملی برای نابودی تولید ملی می‌دانند. در این شرایط آیا برندهای داخلی در شمار بازیگران اصلی صحنه کسب‌وکار ایران خواهند بود؟ بدون شک در این دوران برندهای ما با رقبایی روبه‌رو هستند که دارای مدل‌های کسب‌وکار قدرتمند جدید هستند؛ آیا در این شرایط، کسب‌وکارهای داخلی توان رقابت با آنان را خواهند داشت؟ هدف این مقاله اساسا تبیین این موضوع است که در عصر پساتحریم کسب‌وکار‌های داخلی برای بقا و کسب سود بیشتر، باید «مدل کسب‌وکار نوآورانه» برای خود خلق کنند که این منجر به خلق ارزش برای شرکت، مشتریان و البته جامعه خواهد شد.  مدل کسب‌وکار یک رویکرد سیستمی و کل‌نگر بوده که نشان می‌دهد یک شرکت به چه صورت اجزای کسب‌وکار خود را مدیریت و تحلیل کرده و چگونگی ارائه و کسب ارزش را در آن توصیف می‌کند.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش مدیران