سیستم پاداشدهی و تشویق
مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی
منبع: Harvard Business Review
در هفتههای گذشته به مباحثی همچون پندارهای نادرست درباره خلاقیت، استفاده از پتانسیلهای تیمهای خلاق، سایش خلاقانه و حرکت از خلاقیت به سوی نوآوری پرداختیم.حال نوبت آن است که به مباحث پس از نوآوری و موفقیت تیمهای خلاق بپردازیم. یکی از مهمترین مسائلی که پس از موفقیت تیمهای خلاق و نوآور باید مدنظر مدیران قرار گیرد بحث تشویق افراد و پاداش دادن به آنها است که مدیران تازه کار و کم تجربه اطلاعات و تجربه چندانی درباره آن ندارند و اقدامات نادرست آنها در این زمینه میتواند کل فرآیند خلاقیت و نوآوری در گروه را ضایع کرده و راه را بر خلاقیتها و نوآوریهای بعدی ببندد. بنابراین مدیرانی که بهتازگی رهبری تیمهای خلاق و مبتکر را بر عهده گرفتهاند و البته مدیران با سابقه اما سنتگرا میتوانند ضمن توجه به روشهای گوناگون تشویق و پاداشدهی و همچنین با اطلاعرسانی درباره سیستم پاداشدهی و تشویق سازمانشان به اعضای گروه این اطمینان را بدهند که سازمان از تولید گزینهها و تلاش برای خلاقیت حمایت میکند و مشوقهای خاصی را برای افراد خلاق و مبتکر در نظر گرفته است.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش مدیران