۱۰ توصیه برای مدیریت شکایات کارمندان

آیا شما هم جزو آن دسته از مدیران هستید که در پاسخگویی به شکایات و مدیریت آنها دچار مشکل هستید؟ اگر چنین است باید بدانید که با همه شکایت‌ها و انتقادها نباید به یک شکل برخورد کرد و به همین دلیل هم هست که مدیران زبده و باتجربه از شکایت‌های درست و بجا استقبال می‌کنند و نسبت به آن موضع منفی ندارند. با این همه شکایت‌هایی نیز وجود دارند که ناموجه، نابخردانه و احساسی هستند که مدیریت و برخورد با آنها مشکل‌تر و حساس‌تر است. به هر حال شکایت‌ها و انتقادهای کارکنان از مدیریت با هر نیتی و به هر شکلی صورت پذیرد امری سازنده و مفید می‌تواند باشد به شرطی که برخورد درست و اصولی با آن انجام شود و آن چیزی را که معمولا به‌عنوان یک تهدید و امری ناخوشایند تلقی می‌شود به یک فرصت و امری مطلوب تبدیل سازد.
در اینجا ۱۰ توصیه برای مدیریت بهینه و درست شکایت‌ها که بخشی جدایی‌ناپذیر از حرفه مدیریت است ذکر شده است.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش مدیران