روشهای ارائه بازخورد موثر
حدود ۱۰ سال است که در حوزه مربیگری سازمانی فعالیت میکنم. تجربه ۱۰ ساله من در زمینه آموزش رهبران نشان داده است که میان رهبران (دستکم آن دسته از رهبرانی که به من رجوع کردهاند) یک دغدغه مشترک وجود دارد: این رهبران متعهد از اهمیت ارائه بازخورد به اعضای تیم خود کاملا باخبرند، اما پس از ارائه بازخورد به کارکنان، با واکنش تند آنها مواجه میشوند. بعضی از کارکنان نیز پس از دریافت بازخورد احساس سرخوردگی میکنند و بعضی دیگر نیز نمیدانند چگونه از این بازخوردها در جهت بهبود عملکرد خود استفاده کنند. مشکل این رهبران «ارائه» بازخورد نیست. مشکل اینجا است که کارکنان آنها این بازخوردها را «دریافت» نمیکنند. «هر وقت با تام در رابطه با ناتوانیاش در برقراری ارتباط صحبت میکنم، حالت تدافعی به خود میگیرد». «هر وقت تصمیم میگیرم که به الن بازخورد ارائه کنم، او همان روز از خانه تماس میگیرد، میگوید که مریض است و نمیتواند در جلسه حاضر شود».
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش مدیران