تاثیر برخورد مدیران بر بهره‌وری سازمان

نویسنده: اسکات برکان

مترجم: سید حسین علوی لنگرودی


منبع:Strategic Management Journal 
شاید مهم‌ترین اشتباهی که مدیران تازه کار مرتکب می‌شوند، خودبزرگ بینی و غرور است. آنها فکر می‌کنند که تمام دنیا زیر پایشان است، چرا که توانسته‌اند به مقام رفیع مدیریت ارتقا یابند و عنوان مدیر را یدک بکشند و پشت میز بزرگ و احترام‌برانگیز مدیریت یک سازمان یا شرکت مستقر شده‌اند که کسی را یارای برکناری‌شان نیست، درحالیکه به هیچ عنوان چنین نیست. در واقع اگرچه مدیر شدن برای خیلی‌ها، عامل کسب احترام و عزت است و بالا رفتن از نردبان ترقی، اما مدیران تازه کار باید بدانند و هوشیار باشند که یک مدیر خوب بودن تفاوت‌های بسیاری با یک کارمند یا کارگر خوب بودن دارد و راه موفقیت در آن بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر است. در واقع، مدیر خوب و باکفایت، متاع کمیابی است که در هر دکان و بازاری نمی‌توان آن را یافت. حال اگر کسی می‌خواهد مدیر خوب و کارآمدی باشد و هنوز در ابتدای راه است، خواندن این مقاله و تامل روی محتوای آن می‌تواند تا حد زیادی به او در پیدا کردن راه درست کمک کند. 

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش مدیران