حافظه و ماجرای سیب گاز زده

مترجم: مریم مرادخانی
منبع: HBR
«آلن کاستل» استاد دانشگاه کالیفرنیا به همراه همکارانش از بیش از ۱۰۰ دانشجو خواستند تا لوگوی شرکت اپل را بدون نگاه کردن به آن بکشند. گرچه بسیاری از آنها از طرفداران اپل بودند (بیشترشان یا آی‌فون داشتند یا مک بوک) و مطمئن بودند به درستی لوگوی اپل را خواهند کشید، اما تنها یک نفر موفق شد. همچنین وقتی از شرکت‌کننده‌ها خواسته شد از میان ده‌ها لوگوی مشابه ردیف شده در کنار هم، لوگوی اپل را شناسایی کنند، تنها نیمی از آنها لوگوی درست را انتخاب کردند.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش مدیران