کارآفرینی با دغدغه اجتماعی و نه برای سود بیشتر

هامون طهماسبی
پژوهشگر توسعه پایدار و مسوولیت اجتماعی سازمان‌ها
در کشورهای توسعه‌یافته، همواره شرکت‌های بزرگ در مظان اتهام بوده‌اند که توجه‌شان تنها به حداکثر کردن سود بنگاه بوده و با سوءاستفاده از قدرت مالی خود، سود و منافع سهامداران‌شان را به منافع جامعه، اقشار ضعیف‌تر و حفظ محیط‌زیست ترجیح می‌دهند. از سوی دیگر در کشورهای فقیر نیز، مسائل اجتماعی، کمتر توانسته‌اند توسط بنگاه‌های صرفا اقتصادی، مورد توجه جدی قرار بگیرند. از نظر منتقدان، مسائل اجتماعی نظیر فقر و محرومیت اقشار مستضعف، یا به‌علت سود کم از طرف بنگاه‌های اقتصادی(که به دنبال حداکثر کردن منافع مادی خود هستند) مغفول می‌مانند؛ یا حتی بدتر، برخی سودجویان از ضعف فقرا برای درآمدزایی شخصی و بهره‌کشی، نهایت استفاده را می‌کنند.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش مدیران