چه عواملی باعث شکست برنامه‌های بازاریابی می‌شوند؟

نویسنده: Steve Cartwright
مترجم: مینا افروزی
برنامه‌های بازاریابی و کسب‌وکار معمولا تنها زمانی آماده می‌شوند که یک کسب‌وکار به دنبال بودجه یا سرمایه‌گذار باشد و شاید هم شما طبق یک روال همیشگی سالانه برنامه‌ای را آماده می‌‌‌کنید. در اکثر موارد، به محض اینکه خیال شرکت از جهت بودجه راحت می‌شود، برنامه بازاریابی به کلی فراموش می‌شود و بنگاه‌ها دیگر آن برنامه را دنبال نمی‌‌‌کنند. این کوتاهی در متعهد بودن نسبت به برنامه، نخستین دلیل شکست بیشتر برنامه‌های بازاریابی است. کسب‌وکارها اغلب چندین هفته را صرف آماده‌سازی و نوشتن برنامه با جزئیات دقیق می‌‌‌کنند، ولی بدون پیگیری و عمل کردن طبق برنامه، اتفاقی رخ نخواهد داد. در ادامه، به عوامل دیگری که منجر به شکست برنامه می‌شوند، اشاره می‌‌‌کنیم:

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش مدیران