ادراک زیر آستانه ای واستفاده از آن در تبلیغات

تاریخ درج مقاله : امروز , 25 مهر 1392

نویسندگان :
سید رسول موسوی

دانشجوی کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه پیام نور
بهرام موذنی 
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی دانشگاه علامه طباطبایی

BAHRAM.MOAZENI@YAHOO.COM

TMBAچکیده:
توسعه روز افزون صنعت تبلیغات باعث شده است تا این امر به یکی از پدیده های بسیار مهم جوامع امروزی تبدیل شود و درحوزه ها و رشته های علمی مختلف مورد بررسی قرار گیرد. گسترش بی حد و حصر تبلیغات به ویژه ار طریق قالب های جدیدی چون اینترنت و استفاده از پیام های زیر آستانه ای، چالش های بسیاری را درنظام های ارزشی وفرهنگی کشورهای مختلف به وجود آورده است. به طوری که تبلیغات بازرگانی امروزه به عنوان تهدیدی برای فضای عمومی کشورها تبدیل شده است. یکی از روشهای تبلیغات استفاده از پیام های زیر آستانه ای جهت شناساندن محصول است که به تبلیغات نامرئی مشهور است در این نوع تبلیغات با استفاده از پیام های زیر آستانه ای بر ضمیر ناخود آگاه افراد تاثیر می گذارند که به صورت ناخود آگاه به انتخاب محصول تبلیغ شده روی می آورد. لذا در این تحقیق می خواهیم به تبین مفهوم محرک های زیر آستانه ای وادراک آن ونیز چگونگی استفاده از این ادراک در تبلیغات بپردازیم.

واژگان کلیدی: ضمیر ناخودآگاه، ادراک زیرآستانه ای، ضمیر ناخودآگاه، تبلیغات

مقدمه
رفتار مصرف کننده یک مسئله مهم و موضوع حیاتی در طراحی برند و بازاریابی هست. کارشناسان بازاریابی وتبلیغات به دنبال روش های نو و ابزارهای هوشمند برای جذب مصرف کننده و مشتری هستند. پیام های زیر آستانه ای می تواند نقش مهمی را در جذب مصرف کننده در دنیای برند داشته باشد(آترس،2010). یک مسئله مهم در زمینه تبلیغات پیداکردن روشهای نوین برای متقاعد کردن مصرف کننده جهت استفاده از محصولات وخدمات است. برداشت اول از کلمه تبلیغات، به تبلیغات از طریق پوستر، رادیو، تلویزیون و… بر می گردد که در واقع رسانه های سمعی وبصری هستند. اما صنعت تبلیغات با استفاده از ابزارهایی که مصرف کننده از آنها استفاده می کنند، رفتار مصرف کننده را به صورت ناخودآگاه، از طریق افزایش احساسات وبه دنبال آن دستکاری تصمیمات خرید تحت تاثیر قرار می دهد(ایمسن هابر،2009). یکی از روشهای جدیدی که کارشناسان تبلیغات در دنیا از آن استفاده می کنند، استفاده از محرک های زیر آستانه ای جهت بازار یابی محصولات خود می باشد.

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.