مدیریت تغییر استراتژیک براساس اصول فرآیند

تاریخ درج مقاله : امروز , 16 شهریور 1392

نویسندگان :

سعید بخشی
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی(گرایش بازاریابی) دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه

saeedbakhshai@yahoo.com

 

TMBAچکیده:

رقابت در بین شرکت­های بین المللی سخت بستگی به توانایی واکنشی و انطباق با تغییرات در محیط نزدیک و گسترده­تر دارد. تغییر پذیریی یکی از عوامل رقابت اساسی برای سازمان­های تغییر یافته است. برای رسیدن به هدف مورد نظر و تأثیر تغییرات انجام شده، هر تغییر باید مدیریت شود. این مقاله بر اساس مدل برای مدیریت تغییر استراتژیک از جمله اصول مدیریت فرایند متمرکز شده است. نتیجه تحقیق برای چک اوسلواکی نشان داد که اجرای اجزای مدیریت فرآیند­های تحقیق تغییرات استراتژیک قادر به دستیابی به افزایش عملکرد کسب و کار است. نظرات کارشناسان هم به عنوان تجربه شرکت­ها با تحقیق در مورد تغییرات رویکرد فرآیند به عنوان یک شرط اساسی برای روند موفق از تغییرات پشتیبانی می­کند. در این مقاله ما به روشی برای مدیریت تغییرات استراتژیک در یک شرکت، به مراحل اولیه و مراحل متوالی در مدل مدیریت پیچیده می­پردازیم.

 

واژگان کلیدی: مدیریت تغییر، مدیریت فرآیند، تغییر استراتژیک، سرمایه گذاری؛

مقدمه :
رقابت در فضای بازار فشار دائم در بهبود و تحقیق تغییر در سرمایه گذاری است؛ که قادر نخواهد بود به صورت خوش باورانه ای به تغییرخودش در شرایطی که دشوار خواهد بود برای حفظ خود در آینده نزدیک بپردازد. هر تغییر باید پیش بینی شده و بصورت مؤثر انجام پذیرد. رقابت طولانی مدت و پایدار را می توان تنها در صورت تغییر در شرکت پیش از شرکت در محیط و واکنش رقبا بدست آورد. تغییرات انجام شده در شرکت های متفاوت برای عمق، مدت زمان و نفوذ در محیط داخلی و خارجی انجام می گیرد. در واقع شرکت دارای چندین امکانات و راه های چگونگی بدست آوردن و با پیروی از آن ممکن است برای مشخص کردن نوع اساسی از تغییرات در سرمایه گذاری باشد: تغییرات مستمر(همیشه در حال اجرا)، تغییرات پی در پی(بهبود های متوالی فرآیند های کسب و کار و فرآیند ها) و تحول (تغییرات اساسی در فعالیت های کسب و کار).
مدیریت تغییر یک شرط پیش زمینه  اساسی، برای بقای محیط رقابتی در سرمایه گذاری مدرن است. مدیریت تغییر را می توان به عنوان یک خط  شامل مدیریت در واکنش های آماده برای محیط داخلی و خارجی تعریف کرد که بر  انتخاب تغییر شئ متمرکز شده است. به این خاطر است که در پیش بینی چالش مشاغل قبلی آن ها را برای آماده سازی تغییرات در زمان قادر سازد. مواد مدیریت تغییر برنامه ریزی و اجرای تغییرات بر اساس تغییرات مستمر، دلایل داخلی و یا بیرونی برای تغییر است،که با هدف برای تضمین افزایش دائمی از پتانسیل داخلی در سرمایه گذاری صورت می گیرد. تغییر مدیریت در شرکت باید تحت عنوان یک پروژه، تحقق یابد. هر فرآیند در مدیریت تغییر ویژگی های از نوع ویژگی های پروژه دارد. به همین دلیل برای اعمال اصول، عناصر و روش های مدیریت پروژه مناسب است. فرآیند تغییر باید برنامه ریزی شده و هماهنگ و قابل کنترل برای منابع مورد استفاده و برای نگهداری تاریخ باشد. با استفاده از روش ها و ابزار مدیریت پروژه فرآیند مدیریت تغییر صورت می گیرد.
مدیریت فرآیند شناسایی سیستماتیک، تجسم، اندازه گیری، ارزیابی و بهبود دائمی از فرآیندهای شرکت با استفاده از روش ها، اصول و اساس در رویکرد فرآیند است. ویژگی های اصلی مدیریت فرآیند، جهت فرآیند، مدیریت افقی، با توجه به شرکت به عنوان یک سیستم از فعالیت ها و فرآیندها و فلسفه دانش انسان آنرا تابع متفاوتی از فرآیند مدیریت می کند. مدیریت فرآیند عاملی در اصول زیر است: اصل روش های جایگزین، همکاری گروهی، ساختار مدیریت ضعیف درک موفقیت یا شکست بطور مشترک، گرایش به رویکرد برای مشتری تغییر مدیریت به دلایلی نتایجی منفی در نتایج رسیده و در مدیریت افقی سازمانی از طریق فرآیند ها دارد. به این دلیل است که در سرمایه گذاری به سمت افزایش بهره وری آن ها و آوردن ارزش برای مشتری می پردازد. 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.