رفتار مصرف كننده و محیط دیجیتال

تاریخ درج مقاله : امروز , 16 اردیبهشت 1393

نویسندگان:
دکتر شهباز براهویی
مصيب جعفري فرد
دانشجوي كارشناسي ارشد بازاريابي دانشگاه آزاد واحد قشم

TMBA چکیده :
رفتار مصرف کننده کلیه فرایند های انتخاب . استفاده .کنارگذاری محصولات وخدمات . تجارب یا ایده ها توسط افراد . گروه ه ها وسازمان ها به منظور ارضای نیاز ها و نیز بررسی تاثیرات این فرایند ها بر مشتری و جامعه است در این مقاله سه دیدگاه تصمیم گیری.تجربی ورفتاری در مورد مصرف کننده ونیز مدلی که ما برای یادگیری ودرک ساختار عمومی وفرایند های رفتار مصرف کننده در محیط دیجیتال از ان استفاده می کنیم مورد بررسی قرار می گیرد.
منافع زیادی برای مصرف کننده در محیط دیجیتال وجود داردکه از جمله انها می توان به صرفه جویی در زمان .افزایش سهولت وکاهش ریسک عدم رضایت خرید اشاره کرد.

واژگان کلیدی : رفتار مصرف کننده-ساختار ذهنی-محیط دیجیتال-تصمیمات مصرف کننده

مقدمه:
رفتار مصرف كننده به مطالعه كليه فرايندهاي انتخاب ، استفاده ، كنارگذاري محصولات و خدمات ، تجارب يا ايده ها توسط افراد ، گروه ها ، سازمان به منظور ارضاي نيازها و نيز بررسي تأثيرات اين فرايندها بر مشتري و جامعه .
با گسترش تكنولوژي هاي جديد و بويژه اينترنت مصرف كنندگان چنان قدرتمند شده اند كه ديگر بازاريان نمي توانند براي آنها تصميم گيري كنند و رابطه بازارياب و مصرف كننده نه در يك نمودار عمودي بلكه در يك نمودار افقي تعريف مي شود يعني بازارياب و مصرف كننده در كنار يكديگر قرار دارند قدرت مصرف كنندگان امروزي آنچنان زياد است كه آنها نه تنها در فرايند بازريابي و تبليغات بلكه در طراحي محصولات نيز نقش مهمي دارند در واقع فرمان اتومبيل كسب و كار در دست مشتريان است و آنها خودشان تبديل به بازاريان حرفه اي شده اند اين انقلاب افقي باعث شده است كه رابطه بازارياب و مصرف كننده به صورت ( بازارياب مصرف كننده)  ظهور پيدا كند . محيط بازاريابي ديجيتال اين امكان را به مصرف كننده مي دهد تا براي جستجوي اطلاعات و خريد كالا و خدمات از طريق ارتباط مستقيم با فروشگاههاي اينترنتي اقدام كنند. 

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.