عوامل اصلی موفقیت در بازاریابی صنعتی مدیریت زنجیره عرضه

تاریخ درج مقاله : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲

نویسندگان :

دکتر شهباز برآهویی

راضیه خوارزمی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد واحد قشم

raziyeh.kharazmi@gmail.com

TMBAچکیده :
اجرای استراتژیهای بازاریابی بهتر در صنعت، نقش مهمی در افزایش فروشها و سودآوری عرضه کنندگان بخش صنعتی ایفا می کند. درک ضعف هر قسمت از زنجیره عرضه به کاهش جز هزینه مختلف و افزایش سودآوری کمک می کند. در این مقاله، ما یک مطالعه تجربی با یافتن فاکتورهای مهم موثر در استراتژیهای بازاریابی مبتنی بر تحلیل عاملها ارائه می دهیم. طرحها و سهم های مطالعه ی یک پرسشنامه شامل ۶۴ سوال می شود. مطالعه پیشنهادی تحلیل چولگی را برای کاهش فاکتورها با ۴۴آیتم و ۸ گزارش فاکتورهای مهم مثل محیط تجاری، تکنولوژی زنجیره ارتباطات، رابطه سازمانی خوب، استراتژی هزینه رهبری، ریسک عملکرد، استراتژی بازرگانی، استراتژی مشوق و سازگاری در عملکرد سازمانی، بکار می رود.

مقدمه:
پیشرفتهای اخیر در تکنولوژی و نوآوری، انگیزه های بسیاری در میان مردم با بکاربردن دانش بعنوان اساس اولیه درون ساختارهای سازمانهایشان ایجاد می کند. نتیجتا، شرکتها و واحدهای تجاری بسیاری، شبکه های متفاوتی برای اشتراک دانش می سازند. درطول سالهای گذشته، تغییرات عظیمی در محیطهای اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژیکی وجود داشته است که یک افزایش رقابت در میان همه ی موسسات ایجاد می کند. در چنین شرایطی، یک رابطه نزدیک بین مشتری و عرضه کننده، امکان پیشرفت تکنولوژی و نوآوری را افزایش می دهد. عرضه کنندگان می توانند تولیدات و خدمات را سریعتر بابکاربردن ارتباط مستقیم، خدمات معتبر سریعتر و بیشتر، تحویل دهند. مودامبی یک تکنولوژی اساسی از ساختارهای اجتماع برای شرکتهای بازاریابی صنعتی و دانش حامل ارائه می دهد و تبیین می کند که این پیشرفت تسهیلات ارتباطات فراگیرتر را بابکاربردن تکنیکها و ابزارهای جدید، ممکن می کند. آنها سه ساختار اجتماع اصلی را مثل یک ساختار کشتی تعریف می کند، که یک ساختار خطی اصلی می باشد که در آن بیشتر موارد بالا پایین می باشند؛ یک ساختار نشست، که در ان هر کسی در یک محفل پیوند می خورد، شکل گیری یک ساختار نزدیکی است که پیوند را برحسب کارکرد حفظ می کند؛ و یک ساختار معلمی، که در آن گروه با هر عضو مستقیما تعامل می کند و هیچ پیوندی بین اعضای غیرگروه وجود ندارد. آنها یک تکنولوژی با سه مثال از دانش حامل در بازاریابی صنعتی بکار بردند که شامل مثال بهره کشی صلاحیت است، که در آن دانش حامل بین یک شرکت و یک واحد فرعی را نشان می دهد؛ ایجاد صلاحیت و مثال دیگر، که IT در مقابل رابطه جایگزینی چهره به چهره در حامل دانش و ارتباطات بین فردی را نشان می دهد. انها انتخاب های درگیر در مدیریت دانش درون شرکتهای صنعتی متنوع را گزارش می دهند، مساله ی رایج یک بازاری صنعتی با شرکتهای فرعی را برجسته می کند که استراتژی مدیریت دانشش را دوباره درنظر می گیرد.
کوولو بعضی ادبیات درمورد بازاریابی رابطه و تئوری بازاریابی را بازبینی می کند و شروع به طبقه بندی اَشکال بازاریابی مختلف می کند. انها ۴ نوع از بازاریابی را تعریف می کنند که شامل بازاریابی پایگاه داده، بازاریابی تبادلی، بازاریابی تعامل و بازاریابی شبکه می شود و دلالتهای طبقه بندی برای تحقیق اینده و عمل مدیریتی را درنظر می گیرند.

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.