ابزارهای تبلیغاتی و تاثیر آن بر سازمان

تاریخ درج مقاله : 23 بهمن 1392

نویسندگان: 

محمد عبادی
کارشناسی ارشد  مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی
شهباز برآهویی،دکترا بازاریابی
ebadi7@yahoo.com

TMBAچکیده :
درگذشته تولید کالا به تنهایی برای شرکت هاکافی بوده ومشتریان خود به دنبال کالاها وخدمات بوده اند .اما امروزه تولید وارائه خدمات وکالاها به تنهایی کافی نیست زیرا فعالیت های درحال توسعه و نیز تعداد شرکت ها تغییر کرده ودر یک محیط بارقابت زیاد وکالاهای زیاد بایستی مشتریان را هم به شیوه های مختلف جذب نمود .
یک تبلیغ موفق بخشی از بازاریابی موفق خواهد بود.
شرکتهای بزرگ درحال توسعه و شرکتهای موفق سعی دارند به موازات ارتقای سطح کیفیکالاها وخدمات خود به دنبال طراحی وبه کارگیری سیستم های بازاریابی پویا و موفق و موثر باشند و آنها نیز قطعا” میدانند که تبلیغ خوب و با اهمیت میتواند شرکت را در برآورده کردن خواسته هایش موفق نماید.
در بازار فشرده وپر تلاطم امروز که تقریبا” برخی کالاها و خدمات به مرز اشباع رسیده تبلیغات مناسب و موثر به شرکتها کمک خواهد نمود که مشتریان کنونی خود را وفادار نموده و به دنبال جذب مشتریان جدید نیز باشند ، چه بسا بسیاری ازاشخاص بالقوه میتوانند از مشتریان ما گردند اگر تبلیغات در راستای جذب آنها و نیز تامین خواسته های آنها حرکت نماید.
یکی از روش هایی که باعث خواهد شد مشتریان به سوی شرکت شما حرکت نوده ودر نهایت یکی از مشتریان شما گردند، شیوه های تبلیغاتی شما خواهد بود و برای انجام و برای انجام تبلیغات شیوه ها و روش های گوناگونی وجود دارد و بایستی به درستی از آنها استفاده نمود.
در مطالعه کنونی سعی نموده ایم شیوه ها و روش های تبلیغاتی  و جایگاه ان در بازاریابی را مورد بررسی قرار داده و مزایای اجرای صحیح آنها مورد را مرد مطالعه قرار داده ایم ، در هر صورت بایستی روشی برای تبلیغات برگزید که در جذب مشتریان و تامین نیازهای آنان موفق عمل نماید و رضایت آنان را برآورده سازد.

مقدمه:
اغلب شرکتها درصد سهم خود را از فروش خود را از تبلیغات محاسبه میکنند که این محاسبه میتواند از طریق مختلف براورد و محاسبه نمایند ، شرکتها اطلاعاتی را از فروش و هزسنه های تبلیغات خود در دوره های گذشته دارند ومیتوانند تخمین زنند که چه مقدار از فروش آنها در نتیجه تبلیغات بوده است وبدین گونه میدانند که تبلیغات چه نقشی در فروش آنها دارد.
در تبلیغات و آگهی تبلیغاتی باید به نکاتی توجه کرد کالا برای خریدار چه مزایایی را داشته باشد و آگهی دهنده همیشه باید در در موقع تهیه آگهی (تبلیغات) خودش را به جای خریدار بگذاردبگذارد و متوجه باشد که آنها را از درون چشم خریدار که جنس را می خرد تهیه نماید نه از نظر تولید کننده که می خواهد جنس خود را به فروش برساند یکی از اولین اصول درتهیه ی آنها تبلیغاتی را بایستی مبنا قرارداد که جلب اعتماد مشتری باشد ومشتری بداند که شما صادقانه تبلیغ می کنید وکالای شما همان خصوصیاتی رادارد که بیان می کنید .برای انجام تبلیغات نیاز نیست که یک ویژگی زیاد برجسته ویا خیلی ضعیف جلوه گردد باید تبلیغات متعادل ومتعارف باشد درواقع می توان آن ویژگی را که از دیدگاه مشتری مهم تر است برجسته نشان داد رسانه ها وابزارهای تبلیغاتی به سرعت درحال تغییر هستند وهمانند گذشته نمی توان از طریق سنتی کالاها وخدمات خودرا معرفی وتبلیغ نمود ابزار هایی مانند صدا وسیما ،اینترنت ،کانال ها ماهواره ای و…….. به سرعت درحال گسترش هستند واستفاده ی بهینه از آنها می تواند شکت را در اهداف تبلیغاتی خود یاری نماید .

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.