بررسی رفتار پذیرش پیامکهای تبلیغاتی نسبت به پیامکهای تبلیغاتی در استان تهران

تاریخ درج مقاله : 20 بهمن 1392

نویسندگان :

دکتر نرگس دل افروز؛

استادیار دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت

معصومه مقصودی؛

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت

 

TMBAچکیده :
یکی از موضوعات جدیدی که در عصر حاضر در حوزه بازاریابی مطرح شده است تبلیغات از طریق پیامکهای تبلیغاتی است.در این مقاله سعی شده با 380نفر از مصرف کنندگان نسبت به دریافت پیامکهای تبلیغاتی ،به این موضوع پرداخته شود.تحقیق حاضر از نظر هدف،کاربردی است.با استفاده از یک پرسشنامه،نگرش افراد نمونه به روش طبقه ای غیر احتمالی انتخاب شده اند، مورد بررسی قرار گرفت.برای آزمون فرضیات تحقیق از t وبرای اندازه گیری حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده است.و برای تجزیه و تحلیل داده ها از از طریق معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS استفاده شده است.نتایج بدست آمده نشان میدهد که پیامکهای تبلیغاتی نسبت به نگرش افراد برروی پیامکهای تبلیغاتی موثر است. هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین پارامترهای سرگرمی ،مفید ،آزاردهنده و معتبر با نگرش نسبت به تبلیغات تلفن همراه از دیگر اهداف اساسی و سنجش رابطه ی بین متغیرهای این تحقیق می باشد.

واژگان کلیدی:پیامک تبلیغاتی،تبلیغات موبایلی،نگرش نسبت به پیامکهای تبلیغاتی

مقدمه :
پیامکهای تبلیغاتی امروزه در بازاریابی به عنوان یکی از ابزارهای ترویجی استفاده میشود. به علت رشد اینترنت به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده میشود.یکسری متغیر ها مانند سرگرم کننده بودن،شخصی سازی،پیامهای اطلاعاتی ، اعتبار پیام،آزاردهنده،محرکهای پیام های تبلیغاتی،قصد استفاده از پیام،تبلیغات مبتنی بر اجازه رابکار بردیم که به بررسی رد یا قبول این متغیر ها میپردازیم.
به طور کلی نگرش حالت ذهنی است که توسط افراد استفاده میشود تا شیوه ای که آنها محیط را ادراک می نمایند ساختار ببخشد وشیوه ای که نسبت به محیط واکنش نشان میدهند را هدایت کنند(آکر و همکاران2001).همچنین نگرش به عنوان زمینه های فرا گرفته شده انسان تعریف شده است،که براساس این زمینه  افراد نسبت به اشیا یا ایده ها واکنش نشان میدهند(فیش بین1967).نهایتا نگرش به عنوان احساس مثبت یا منفی درباره انجام یک عمل تعریف نموده اند(کاتلر وکلر2006).

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.